Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2023

Gimme 10: Η Κατερίνα Σμαραγδά για τα αγαπημένα της άλμπουμ

Η Κατερίνα Σμαραγδά είναι ερμηνεύτρια.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά, και στα μαθητικά της χρόνια φοίτησε στο μουσικό σχολείο της πόλης.

Στη μέχρι τώρα πορεία της, έχει κυκλοφορήσει μια σειρά από σινγκλ, τα περισσότερα μέσω της δισκογραφικής εταιρείας Spider Music: "Σ' Αγαπώ" (2022, μουσική και στίχοι Νίκου Κουσβίδη), "Έρημοι Δρόμοι" (2022, διασκευή στο γνωστό τραγούδι που πρωτοείπε η Χάρις Αλεξίου, σε μουσική Γιώργου Ζαμπέτα και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου), "Ευτυχώς" (2023, μουσική Τέρρυ Γοντικάκη, στίχοι Φαίης Κωνσταντινίδου), "Στα Λιμάνια Ανάψανε Φωτιές (2023, διασκευή στο γνωστό τραγούδι των Ευανθίας Ρεμπούτσικα και Τάσου Μπουλμέτη).

Μόλις πριν λίγες μέρες, ήρθε στο φως ένα ακόμα σινγκλ από την ερμηνεύτρια, το οποίο αποτελεί διασκευή του παλιού τραγουδιού της Τζένης Βάνου, "Έρωτά Μου Ανεπανάληπτε" (μουσική Γιώργου Κατσαρού, στίχοι Πυθαγόρα).

Με αυτήν την αφορμή, η Κατερίνα Σμαραγδά αποκαλύπτει παρακάτω δέκα από τα αγαπημένα της άλμπουμ.

-----

1. Οι Μπαλάντες Της Χαρούλας - Χάρις Αλεξίου (1993)
Ο δίσκος αυτός έχει χαραχθεί στη μνήμη μου, καθώς περιλαμβάνει το τραγούδι "Αγάπη Μου (Φαίδρα)", του μεγάλου συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, σε στίχους του Γιάννη Θεοδωράκη. Ήταν το πρώτο τραγούδι που τραγούδησα σε κοινό, σε ηλικία περίπου δώδεκα ετών. Φυσικά, η ερμηνεία της αγαπημένης μου Χαρούλας Αλεξίου το κατέστησε ανυπέρβλητο στη μνήμη μου και αγαπώ το άλμπουμ αυτό ιδιαίτερα.

2. Οι Περιπέτειες Ενός Προσκυνητή - Αλκίνοος Ιωαννίδης (2003)
Η λυρική φωνή του Αλκίνοου Ιωαννίδη, αλλά και η σπουδαιότητά του ως δημιουργός, με έκαναν να δώσω βαρύτητα στο συγκεκριμένο άλμπουμ, αφού περιλαμβάνει τα αγαπημένα μου τραγούδια του καλλιτέχνη, "Γιατί Δεν Έρχεσαι Ποτέ" και "Ο Κόσμος Που Αλλάζει".

3. Χαράτσι - Νίκος Παπάζογλου (1984)
Ένας καλλιτέχνης με ακεραιότητα, που μέσα από τα τραγούδια του εκφράζει την απλότητα που εκπέμπει η τέχνη. Αγαπημένα τραγούδια στο άλμπουμ τα "Υδροχόος" και "Αύγουστος".

4. Κι Εγώ Είμαι Η Ελένη - Ελένη Δήμου (1994)
Μία ευρηματική καλλιτέχνιδα με προσωπικότητα. Ξεχωριστή χροιά, που έχει συνεργαστεί με αδιαμφισβήτητα σπουδαίους δημιουργούς. Το άλμπουμ αυτό το ξεχωρίζω γιατί αποτελείται από υπέροχα τραγούδια με διαχρονικότητα.

5. Για Τους Πρίγκιπες Της Δυτικής Όχθης - Πυξ Λαξ (1994)
Αγαπημένα τραγούδια που άφησαν εποχή. Καλλιτέχνες που έδωσαν τη δική τους πινελιά στην ελληνική δισκογραφία. "Ανόητες Αγάπες", "Δεν Θα Δακρύσω Πια Για Σένα" και πολλά ακόμη αγαπημένα τραγούδια περιλαμβάνει αυτό το άλμπουμ, που τα έχω ξεχωρίσει και τα ανακαλώ πάντα στη μνήμη μου.

6. Dummy - Portishead (1994)
Αγγλικό συγκρότημα και ίσως το αγαπημένο μου. Ιδιαίτεροι και πρωτότυποι, καθώς έχουν την απίστευτη ιδιότητα να παντρεύουν την αργή ηλεκτρονική μουσική με χιπ χοπ, χάουζ και ροκ στοιχεία. Το παραπάνω άλμπουμ περιέχει ένα πολύ αγαπημένο τραγούδι, το "Roads", με το οποίο είμαι συναισθηματικά δεμένη. Το υπόλοιπο άλμπουμ περιλαμβάνει επίσης εξαιρετικά κομμάτια.

7. Ηeart Of A Woman - Etta James (1999)
Η συγκεκριμένη καλλιτέχνιδα αποτελεί μύθο στη δική μου οπτική. Μπλουζ, σόουλ, γκόσπελ και τζαζ ρυθμοί που έχει ερμηνεύσει εξαιρετικά. Φοβερές φωνητικές δυνατότητες και έντονο συναίσθημα κατέκλυζε κάθε ερμηνεία της. Αγαπημένο τραγούδι στο άλμπουμ το "Sunday Kind Of Love".

8. Για Πάντα Μαζί - Γιάννης Πάριος (2009)
Καθόλου άδικα δεν έχει τον τίτλο του απόλυτου ερωτικού τραγουδιστή και τραγουδοποιού. Αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες φωνές αυτού του τόπου, που ο κάθε άνθρωπος έχει σιγοτραγουδήσει τα τραγούδια του. Ολοκληρωμένος καλλιτέχνης από όλες του τις πτυχές. Αγαπημένο τραγούδι στο άλμπουμ το "Λυπήσου Με".

9. Τα Τραγούδια Μιας Ζωής - Μαρινέλλα (2010)
Στο ελληνικό τραγούδι την εξυμνούμε. Είμαι μεγάλη θαυμάστριά της. Οι φωνητικές της δυνατότητες είναι απέραντες, καθώς και το συναίσθημα της συγκίνησης που μου δημιουργείται κάθε φορά που θα την ακούσω. Το συγκεκριμένο άλμπουμ είναι από τα αγαπημένα μου. Το τραγούδι "Μ' Ένα Μπλουζ" το ξεχωρίζω. Είναι ένα αριστούργημα.

10. Ανθολόγιο - Χάρις Αλεξίου (2004)
Αγαπώ τη συγκεκριμένη καλλιτέχνιδα. Ο δίσκος αυτός περιλαμβάνει διαμάντια που για εμένα αποτελούν οδηγό και πάντα επιστρέφω σε αυτά, ακούγοντάς τα ευλαβικά και με μεγάλο θαυμασμό, σαν να είναι η πρώτη φορά. Το τραγούδι "Πανσέληνος" είναι κορυφαίο και προσωπικά το ξεχωρίζω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Οι... "300" ηρωικοί αναγνώστες